TOP 5 (kwiecień 2019) #oversee_inspirations

Zapraszamy na kolejny przegląd najciekawszych i najbardziej inspirujących reklam video z ostatniego miesiąca.

1. ZIEMIA

Lil Dicky, amerykański raper i komik, postanowił zwrócić uwagę na zmiany klimatyczne. Stworzył piosenkę i ponad 7 minutowy klip, który zachęca do dbania o naszą planetę. Materiał ma już prawie 114 milionów wyświetleń na YouTube!

Teledysk, w którym rzeczywistość przemienia się w niesamowitą animację, przedstawia piękno Ziemi z różnych perspektyw. Ciekawy pomysł i dynamiczne wykonanie sprawiają, że klip ogląda się z prawdziwą przyjemnością. Udział w projekcie wzięło ponad 30 gwiazd, miedzy innymi Justin Bieber, Ariana Grande, Ed Sheeran czy Leonardo DiCaprio. W szczytnym celu zgromadziło się więc wiele znanych nazwisk.

Video zachęca do wejścia na stronę internetową, która poszerza wiedzę o przyczynach zmian klimatycznych. Wszystkie zyski z odtworzeń klipu i utworu trafią do fundacji, którą prowadzi Leonardo DiCaprio.

 

2. NAJBARDZIEJ NIEBEZPIECZNA ULICA

Rada Illinois Przeciwko Przemocy Bronią Palną wypuściła video, które uświadamia, jak wiele ludzi ginie każdego tygodnia na ulicach Chicago.

Postanowili oni pokazać na jednej ulicy, ile istnień zostało bezsensownie zabranych w ulicznych potyczkach w ciągu jednego tygodnia. Obraz ludzi przechodzących między wiązkami światła, które symbolizują pojedyncze ofiary, jest bardzo symboliczny i przygnębiający.

Organizacja zachęca swoim materiałem do angażowania się w walkę z przemocą w swoim stanie. Video zawiera mocny przekaz i dobrze pokazuje potrzebę takiej akcji.

 

3. MOJE IMIĘ

Magazyn Forbes opublikował poruszającą historię dziewczyny, która jest wyśmiewana z powodu swojego imienia. Ono utrudnia jej życie w szkole, umawianie się na randki.

Film został opublikowany przed szczytem kobiet Power Forbes, który skupia się na kobietach w biznesie. Jest on doskonałą metaforą szklanego sufitu, przez który trudno przebić się kobietom chcącym robić karierę. W filmie dla bohaterki tą barierą było imię, przez które wszyscy uważali, że jest dziwna.

Poruszająca opowieść zwraca uwagę, by nie kierować się w życiu seksistowskimi wyobrażeniami.

 

4. TRZYDZIEŚCI PIĘĆ

Według statystyk życie przeciętnego Brazylijczyka wynosi 70 lat. Osoby transpłciowe w Brazylii żyją natomiast średnio 35 lat.

By walczyć z nienawiścią i przemocą do tej grupy społecznej, VMLY & R Sāo Paulo wyprodukowało kampanię video . Film został umieszczony na Athos, platformie informacyjnej LGBTQI.

Ten ważny temat przedstawiono w klipie, który jest połączeniem teledysku i filmu o miłości. Znajdziemy tam ciekawą konwencję, wzruszającą muzykę, a także prawdziwą parę – Guto i Onikę, a nie aktorów. Warto obejrzeć tę opowieść.

 

5. TRUST PINK

Vanish, specjalista od usuwania plam, pokazuje, że pranie dywanu w salonie nie jest najlepszym pomysłem.

Video oparte jest na porównaniu dwóch sposobów czyszczenia dywanu. Lepszym rozwiązaniem niż wlewanie do salonu litrów wody, jest oczywiście produkt Vanisha. Salon przecięty na pół i pływające w wodzie książki to dodatkowe atrakcje w czasie oglądania video.

Oryginalna prezentacja jakości i łatwości użycia produktu, zachęcamy do obejrzenia.

Michalina Antysiak