#OVERSEE_NEWS (KWIECIEŃ/MAJ 2019)

Polecamy kolejne nowinki ze świata video marketingu!

lubiane reklamy przed filmami

Raport o reklamach video przygotowany przez Interactive Advertising Bureau (IAB) i udostępniony przez Marketing Dive, daje marketingowcom wskazówki, by jeszcze lepiej docierać do odbiorców.

Prawie 80% badanych akceptuje reklamy, jeśli oznaczają one bezpłatny dostęp do wyświetlanego po nich video. Połowa z nich najbardziej lubi, gdy reklamy te są powiązane z treścią video, a 37% twierdzi, że najważniejsze jest, by reklamy były odpowiednio targetowane. Najlepiej konsumenci zapamiętują treść reklamy, gdy wideo, które chcą obejrzeć, zawiera treści edukacyjne.

W ciągu dnia ludzie często oglądają spontanicznie video na swoich smartfonach. IAB radzi, by reklamy w takich sytuacjach były krótkie, najlepiej pionowe i współgrały z treścią następującego po niej filmiku. Z kolei wieczorem, gdy ludzie uruchamiają video, by się zrelaksować, materiały reklamowe powinny być dopasowane formatem do podłączonego telewizora i mogą mieć ogólniejszą treść.

Widać więc, że reklamy video, które kiedyś były wykorzystywane głównie w TV, dziś coraz lepiej funkcjonują w internecie, a twórcy mają wiele narzędzi, by odpowiednio je dobierać.

 

Źródło: https://www.marketingdive.com/news/iab-80-of-consumers-accept-ads-in-exchange-for-free-digital-video/554134/

 

Instagram testuje wspólne oglądanie video

Obserwując trendy w social mediach można stwierdzić, że przyszłością komunikacji będzie video. Dlatego też, najpopularniejsze aplikacje starają się jak najlepiej dopasować do oczekiwań swoich użytkowników.

Instagram testuje możliwość równoczesnego oglądania filmiku video z przyjacielem. Będzie można użyć filtrów i przerobić własny wizerunek, a także usłyszeć i porozumieć się z naszym znajomym, który ogląda to samo. Twórcy podkreślają, że starają się umożliwić, szczególnie młodym ludziom, kontakt na żywo za pomocą swojej platformy.

Instagram nie ujawnił kiedy ukaże się nowa opcja. Możliwe, że już wkrótce.

 

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/instagrams-testing-a-new-communal-video-viewing-option/552995/

 

Vimeo dla marketingowców

Platforma dodała do swojej biblioteki 1000 nowych klipów, które mogą posłużyć do produkcji reklam video.

Vimeo oferuje materiały warte około 60 000 dolarów swoim płatnym członkom. W kolekcji Vimeo Stock Essentials znajdują się między innymi: ujęcia zatłoczonych ulic, kadry Nowego Jorku, krajobrazy leśne czy tła rodem z science fiction. Może być to wielka pomoc dla twórców reklam z dość ograniczonym budżetem.

Członkostwo w Vimeo kosztuje rocznie od 84 do 900 dolarów. Pakiety Bussines i Premium oferują również inne funkcje i ułatwienia dla marketingowców. Dzięki współpracy z LinkedIn, użytkownicy Vimeo mogą tam bezpośrednio publikować swoje filmy.

Jak widać, nie zawsze trzeba dysponować wielkim budżetem, by wyprodukować reklamę. Z pomocą przychodzi Vimeo.

Źródło: https://marketingland.com/vimeo-bulks-up-stock-video-inventory-giving-video-marketers-access-to-more-footage-259128

 

YouTube chce wprowadzić narzędzie do automatycznego skracania reklam

Platforma chce ułatwić życie reklamodawcom i sprawić, by nie musieli oni przygotowywać sami skróconych wersji reklam.

Narzędzie Bumper Machine  ma skanować dłuższą reklamę i wybierać z niej kluczowe elementy tak, by materiał nie stracił sensu. Będzie można wybrać czy najważniejszy jest lektor, bohaterowie reklamy, logo, czy sam produkt. YouTube twierdzi, że jest szansa skrócić w ten sposób nawet 90 sekundowy klip.

Jeśli ten system się sprawdzi, może być on szczególnie przydatny dla marketingowców, nie tylko jeśli chodzi o reklamy na YouTube. Mógłby on być wykorzystywany na przykład przy skracaniu reklam na potrzeby Instagram Stories. Zobaczymy, czy narzędzie okaże się sukcesem.

 

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-tests-new-tool-to-automatically-generate-6-second-ad-variants-from/554677/

Michalina Antysiak