TOP 5 (marzec 2019) #oversee_inspirations

Przed Wami kolejna porcja reklam, które nas inspirują i które warto znać!

ZAPRASZAMY NA REKLAMY!

1. IKEA KAMASUTRA

Amerykańska filia szwedzkiego producenta mebli zaskoczyła wszystkich swoim nietypowym podejściem do reklamowania jednego z domowych pomieszczeń. Twórcy zadają prowokacyjne pytanie: „czy osiągasz wystarczającą satysfakcję w swojej sypialni?” i poprzez metaforę hinduskiego traktatu o sztuce miłości udowadniają, że są ekspertami od sypialni.

Ta zabawna reklama oparta na storysellingu (pisaliśmy o tym trendzie tutaj) i naprawdę oryginalnym pomyśle, bardzo się wyróżnia. A aranżacje pomieszczeń przyrównywane do pozycji seksualnych, zdecydowanie przykuwają uwagę.

IKEA stworzyła wirtualny katalog oraz reklamę video w tej konwencji.

2.  KFC zatrudnia RoboCopa

Receptura słynnego smażonego kurczaka zyskała nowego ochroniarza. KFC postanowiło zainspirować się klasyką popkultury i science fiction, i wykorzystało w swojej reklamie RoboCopa.

Materiał video stylizowany jest na film, z budującą napięcie muzyką i elementami narracyjnymi. KFC postawiło na kultowego bohatera oraz humor. Pokazało, jak można czerpać z kultury, inspirować się, nawet jeśli chodzi o reklamowanie panierowanego kurczaka.

3.  Pościg za Coca-Colą

Marka taka jak Coca-Cola może pozwolić sobie na dystans wobec własnego produktu.

Jak w tej reklamie, gdzie główną jej część zajmuje pościg furgonetek za tą z czerwonym logo. Co tworzy się ze zderzenia samochodu z Colą, pomarańczami i lodami waniliowymi? Nowa Orange Vanilla Coca-Cola.

Uwielbiamy ten pomysł!

4.  Linie lotnicze zapraszają kosmitów na Ziemię

Rosyjskie S7 Airlanes bardzo przewrotnie postanowiły rozpropagować zwiedzanie różnych zakątków świata. Ich kampania, składająca się z serii 10-minutowych filmików, reklamuje naszą planetę jako świetną destynację dla przybyszów z innych planet.

Ciekawa konwencja pokazuje różne zakątki świata, a także tłumaczy ewolucję człowieka. Takie podejście od zupełnie innej strony, ukazywanie właściwie podstaw warunków życia na Ziemi, a niekoniecznie luksusowych hoteli i wymyślnych atrakcji, jest z pewnością czymś nowym i zaskakującym.

5. #TouchOfCare

Vicks, producent leków, jest partnerem Project Red Ribbon, który zajmuje się wspomaganiem dzieci zarażonych HIV, mieszkających na Filipinach. Video przedstawia walkę takiego małego chłopca i jego mamy o to, by mógł żyć jak inne, zdrowe dzieci.

Spot nakręcony na podstawie prawdziwej historii, chwyci za serce i poruszy nawet największego twardziela.

Michalina Antysiak