#OVERSEE_NEWS (marzec 2019)

Zapraszamy Was na kolejną porcję newsów ze świata video marketingu!

Firework proponuje nową perspektywę

Wszystko wskazuje na to, że video może być przyszłością mediów społecznościowych. Po niewątpliwym sukcesie aplikacji Tik Tok, przyszedł czas na kolejną, która również służy do publikowania krótkich opowieści w formie video.

Firework uruchomił aplikację, która wyróżnia się funkcją „odsłonięcia filmu”, umożliwiającą zmianę perspektywy podczas oglądania. Twórcy mogą nagrywać ten sam materiał równocześnie w pionie i w poziomie, a widzowie przekręcając telefon, decydują, jak wiele chcą zobaczyć. Nowa apka ma uwolnić widzów od pionowego formatu video, do którego przyzwyczaił nas np. Snapchat. Daje ona możliwość nowego, kreatywnego podejścia do tworzenia materiału, wprowadzania niespodzianek i zwrotów akcji. Filmiki mogą trwać do 30 sekund, czyli więcej niż proponował Snapchat czy Tik Tok. Ponad to, nie ma możliwości komentowania bezpośrednio filmu, można jedynie dodać do niego zakładkę lub udostępnić na swoim koncie. Jest to krok w stronę walki z hejterami, którzy lubią publicznie używać mowy nienawiści.

Firework ma być połączeniem profesjonalnych twórców i amatorów z potencjałem. Firma deklaruje, że nie chce stworzyć miejsca, które składa się tylko z kontentu tworzonego przez marki.

źródło: https://techcrunch.com/2019/03/14/firework-officially-launches-a-short-form-video-storytelling-app-backed-by-lightspeed/

 

Oglądanie telewizji razem, a jednak osobno

Facebook Watch Party testuje aktualizację, która nie tylko pozwoli oglądać z przyjaciółmi to samo, znajdując się w innej przestrzeni fizycznej, ale także komentować na bieżąco oglądany materiał.

Facebook może wkrótce dać możliwość oglądania różnych wydarzeń na żywo w internecie. Na razie  testuje narzędzia, które wspomagają wspólne oglądanie sportu, czyli wyświetlanie wyniku meczu, czy wypełnianie ankiet z przewidywaniami widzów, co dalej nastąpi. Zapewnia jednak, że chce wspierać również inne wydarzenia, takie jak gale rozdania nagród, czy premiery seriali telewizyjnych.

Jeśli testy zostaną zrealizowane pomyślnie, może wkrótce będziemy oglądać Oscary na antenie Facebook Watch Party i wymieniać się spostrzeżeniami z przyjaciółmi, obojętnie w jakim miejscu na świecie się znajdują.

źródło: https://www.digitaltrends.com/social-media/facebook-watch-party-live-tv-test/

 

Vidyard w końcu na iPhony

Jedna z popularniejszych platform video w świecie marketingu i sprzedaży, wypuściła właśnie aplikację GoVideo na iPhony. Wcześniej korzystanie z tego narzędzia było możliwe tylko za pomocą komputera stacjonarnego.

Dzięki dostępowi przez telefon, filmy mogą powstawać w terenie, a video do klienta może być wysłane bezpośrednio po spotkaniu, jeszcze zanim dotrzemy do biura. Sam przekaz wydaje się być bardziej przyjazny i osobisty, bo naturalniejsze jest dziś raczej mówienie do telefonu, niż do komputera. Aplikacja ta wzmacnia też naszą kreatywność, bo pozwala przenosić film 1:1 poza biuro i zabierać naszego klienta – widza w różne miejsca.

Jest to narzędzie, które może znacznie ułatwić życie specjalistom ds. sprzedaży czy marketingu, którzy korzystają z video i zrewolucjonizować ich wcześniejsze doświadczenia z nagrywaniem filmów.

źródło: https://www.impactbnd.com/blog/vidyard-launches-govideo-app-for-iphones

 

Sztuczna inteligencja nadzieją video marketingu

Twórca gier video, Jackbox Games, testuje nowe narzędzie reklamowe AdRoll, wykorzystujące do video sztuczną inteligencję. Inna firma, Adthena, która również zajmuje się marketingiem opartym na sztucznej inteligencji, planuje rozwinąć swoje możliwości i kanały dotarcia do klientów.

Według AdRoll, w tym roku aż 80% całego ruchu w internecie mogą stanowić treści video. Ponad połowa konsumentów jest bardziej skłonna pozostać na kanale marki, jeśli uruchomione jest video. Dlatego nowe narzędzie AdRoll ma pomóc marketingowcom lepiej dobrać odbiorców reklamy, by bardziej zaangażować ich w materiał video. Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu pozwala na większą automatyzację, zoptymalizowanie i lepsze ukierunkowanie cyfrowej kampanii reklamowej.

Sztuczna inteligencja jest więc przyszłością marketingu? Być może tak, bo okazuje się, że zwiększa ona jego skuteczność, pozwala lepiej zarobić, a także lepiej zidentyfikować potencjalnych konsumentów.

źródło: https://www.marketingdive.com/news/jackbox-games-pilots-adrolls-new-ai-powered-video-solution/550578/

Michalina Antysiak