STORYSELING - #oversee_trends

Jakie trendy panują obecnie w reklamach video? Na co warto postawić, by reklama była skuteczna i dobrze przyjęta? Oto pierwsza porcja wskazówek!

Storytelling czy storyselling

Produkty, fakty, liczby i ceny to często główne elementy reklamy. Coraz większy sukces osiąga jednak nie sprzedawanie produktu, ale historii.

Marketingowcy odkryli już jakiś czas temu, że storytelling to świetny sposób, by przyciągnąć uwagę konsumenta. Żadne fakty ani dane umieszczone w reklamie, nie zaangażują tak widza, jak historia, w którą może się wczuć, przeżywać, opowiadać innym. Trend ten ma się więc świetnie, ale należy pamiętać, że poza inspirującą historią i relacją z odbiorcą, ważne są także wyniki sprzedaży.

Jak sprawić, by historia, którą prezentujemy w reklamie się sprzedała? Travis Chambers z Chamber Media, jako doświadczony marketingowiec, mówi o trzech elementach, które dobrze jest zastosować.

1. Humor, który bawi i uczy

Humor pozwala wyróżnić się spośród wielu reklam na rynku. On trafia bezpośrednio do widza, przykuwa uwagę i powoduje zapamiętanie przedstawionej historii. Ludzie często oglądają filmy, np. w serwisie YouTube, by trochę się rozerwać lub nauczyć czegoś nowego. Sukcesem może okazać się historia, która będzie zawierała w sobie wszystkie te elementy.

Doskonałym przykładem jest video nowej linii kosmetyków Nerd, marki Acne. Reklama, która opowiada zabawną historię, jednocześnie uczy, jak pielęgnować cerę. Sukces tej historii był imponujący, wartość sprzedaży wzrosła od 40 tysięcy do 4 milionów dolarów.

2. Ułatwianie zakupów

Wspaniała historia w reklamie to jedno. Warto iść za ciosem i gdy widz jest jeszcze pod wpływem obejrzanego materiału, umożliwić mu zakup naszego produktu czy usługi. Najłatwiej jest zrobić to w internecie i po emisji reklamy umieścić link bezpośrednio do naszej oferty. W ten sposób możemy szybko doprowadzić do polepszenia się wyników sprzedaży czy konwersji naszej strony.  Często dostrzegamy wykorzystanie tej strategii w reklamach na YouTube, gdzie możemy kliknąć i poznać szczegóły oferty, jeśli nas zainteresowała.

Reklama naturalnego dezodorantu PiperWai pokazała, że zabawna i edukacyjna historia, wsparta pod koniec linkami do produktów, może osiągnąć naprawdę spektakularny sukces. Sprzedaż detaliczna produktu wzrosła bowiem o 250%!

3. Testowanie różnych wariantów reklamy

Ważna jest też umiejętność ocenienia, jak liczba wyświetleń czy kliknięć, rzeczywiście wpływa na wyniki sprzedaży. Warto przygotować się na to, że klientów może wzruszać coś innego, niż mamy w pierwotnym scenariuszu reklamy. Dlatego nagrywając materiał, warto zrobić klika różnych wersji historii, czy kilka wersji montażu. Potem należy przetestować je na małej grupie odbiorców. W ten sposób możemy uzyskać najbardziej optymalny materiał, który najlepiej przełoży się na wyniki sprzedaży.

Reklama klimatyzatorów Mr. Cool miała dwie wersje i przetestowanie obu z nich pozwoliło ustalić najlepszą drogę dotarcia do klientów. Dzięki temu zyski firmy wzrosły z 10 do 26 milionów dolarów.

Jak widać, wymyślenie inspirującej historii powiązanej z firmą czy produktem to jedno. Warto również korzystać z mechanizmów, które pozwolą zamienić storytelling w storyselling i realnie zarabiać na tworzonym video.

źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/advertising-channels/video/direct-consumer-response-marketing/?fbclid=IwAR26j-RJ7Kw-h4E3T1lIVG7OsXfuWMyA3g9Zc8C9EzlWVTlEl9m8R3gcTd4

Michalina Antysiak